1.شاهنوشی، م. ، ع. عبدالهی. 1386. تحلیلی بر فرهنگ زیستمحیطی مردم اصفهان و برخی عوامل موثر برآن، مجله پژوهشی دانشگاه اصفهان: ویژهنامه علوماجتماعی، شماره 2، ( مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، 1387).
2.صالحی، ع. ، ع. آقامحمدی. 1387. بررسی دانش، نگرش و مهارت های زیستمحیطی معلمان آموزش دوره ابتدایی استان مازندران، فصلنامه تعلیم و تربیت، پاییز
3.فردوسی، س. ش. مرتضوی، ن. رضوانی. 1386. بررسی رابطه بین دانش زیستمحیطی و رفتارهای محافظت از محیط زیست، پژوهشنامه علوم انسانی، شماره 52
Ajzen, I. & Fishbein, M. 1980. understanding attitude and predicting social behavior (Englewood cliffs, NJ, Prentice hall).
Ajzen, I. 1985. From intention to action: A theory of planed behavior. In J. Kuhl & J. Beckmann (eds), action- control: from cognition to behavior (pp.11-39), Heidelberg: springer
Axelord, L. J. & Lehman, D. R. 1993. Responding to environmental concern: what factors gude individual action? Journal of environmental psychology 13. 149-159.
Buttel, Frederick H. and William L. flinn. 1974. The structur of support for the environment movement, 1968-1970 Rural sociology. 39(1): 56-69
Fietkau, H. J. & Kessel, H. 1981. Umweltlernen: veraenderungsmoeglichkeite des umwelbewusstseins. Model- erfahrungen ( koenigtein, hain)
Kaiser, F. Wolfing S. Fuhrer. 1999. environmental attitude and ecological behavior, journal of environmental psychology, 19, 1-9
Kollmuss & A. & Agyeman J. 2002. mindin the gap: why do people act environmentally and what are the barriers to pro- environmental behavior?, journal of environmental education research, vol. 8, no. 3, 2002
Lehmann, . (1999) Befunde empirischer forschung zu umweltbildung and umweltbewusstsein( opladen, leske and budrich).
MaddenT T. J., Ellen, P. S. & Ajzen, I. 1992. A comparison of the theory of planned behavior and the theory of reasoned action. Personality and social psychology bulletin, 18(3) 3- 9.
Morris, M. G. & Dillon, A. 1997. How user perception influence software use. IEEE software, 14(4), 58-65
Pikkarainen, T., Pikkarainen, K., Karjaluoto, H., Pahnila, S. 2004. Consumer acceptance of online banking: an extension of the technology acceptance model. Internet research, 14(3), 224-235
Vallerand, R. J., Pelletier, L. G., Deshaies, P., CUERRIER, j. p. & mongean, C. 1992. Ajzen and fishbeian theory of resoned action as applied to moral behavior: A confirmatory analysis. Jornal of personality and social psychology. 62(1), 98-109